Před několika lety se i u nás začali objevovat minikaravany několika výrobců. V ČR se výrobou zabývá firma CAROX+ (https://minikaravany.cz/), firma INPRO Čáslav (https://inpro-caslav.cz/) na Slovensku (http://www.mini-caravans.com/home/). Hodně je také k vidění minikaravan Caretta z Turecka (https://carettacaravan.eu/caravan/caretta-1500/). V poslední době se objevůjí i další výrobci zabývající se výrobou minikaravanů nebo různých nástaveb na přívěsy.

Po letech stanování jsme se rozhodli pro trochu pohodlí a začali řešit pořízení obytného přívěsu. Vzhledem k tomu, že v rámci našeho cestovaní jsme operativní a často se přesouvám po dvou dnech na jiné místo, byl nákup standardního obytného přívěsu nebo karavanu pro naše účely nevyhovující. Mnozí mi určitě budou oponovat, ale po zvážení všech hledisek padlo rozhodnutí na minikaravan.
Po tomto rozhodnutí však přišlo velké rozčarování při zjištění cen nových minikaravanů. Nehledě na skutečnost, že minikaravan za základní cenu není moc vybaven a už vůbec nebyl vybaven dle našich představ. Podařilo se mi objevit komunitu, tedy pár nadšenců, kteří si minikaravan postavili svépomocí. Inspirovali mě například stránky pana Milana Daniela (https://czett.webnode.cz/). Po návštěvě dílny na výrobu minikaravanů v Prešově jsem zjistil, že používají stále původní výrobní postupy i materiál. Tedy nic převratného co by se nedalo realizovat. Sehnal jsem i odbornou literaturu z dob minulých a po opětovném zvážení padlo tedy rozhodnutí „vyrobím si Teardrop trailer“¨!

Největší obava byla z úřadů a to především jak svůj karavan zlegalizuji, abych mohl na silnice. Nakonec se ukázalo, že to nebyl až takový problém. Našel jsem si tedy na internetu plány minikaravanu, který mi vyhovovaly a začal jsem se zabývat otázkou materiálu, který použiji na stavbu. Po prvním nákresu skeletu karavanu na podlahu garáže jsem vzbudil u zbytku rodiny výrazný úsměv na tváři. Nenechal jsem se odradit a od firmy AGADOS jsem zakoupil nebržděný přívěs plato 150 x 250 cm. Zvolil jsem tuto cestu, aby cesta úřady byla méně složitá. Oficiálně jsem zažádal odbor dopravy o přestavbu nákladního přívěsu na obytný. K této žádosti jsem musel doložit od výrobce přívěsu souhlas s přestavbou. Výrobce po doložení dokumentace s přestavbou souhlasil a odbor dopravy přestavbu následně povolil.
No a mohlo se začít!
