Přišla chvíle, které jsem se nejvíce obával a to stavba zadních výklopných dveří. Prohnuté dveře je nutné přesně vsadit mezi bočnice, tak aby se nejenom bezchybně zavíraly, ale zároveň těsnily. Bylo tedy nutné vyřešit uchycení dveří, těsnění, uzavírání atd.
Připravil jsem žebra budoucích zadních dveří. Než jsem dveře začal sestavovat bylo nutné vyřešit vrchní pant a těsnění. V zámoří není problém sehnat cokoli na stavbu minikaravanu. Dokonce zde prodávají jakési stavebnice. U nás to je trochu problém a člověk musí hodně hledat aby našel co potřebuje. Někdy to nenajde vůbec a tak si musí poradit jinak. Dveře jsem potřeboval připevnit k nástavbě tak, aby spoj byl stabilní a zároveň jim neprosakovala voda. Po dlouhém hledání jsem našel u firmy ALU S.V. (https://www.alu-sv.com/cs/) průběžný pant, který mé požadavky splnoval.
Dále bylo nutné vyřešit boční a spodní těsnění kolem dveří. To byl dost oříšek. Nejde o samotné těsnění, ale o ohyb. Hliníkové profily jsem nakoupil u firmy Alupa s.r.o. (https://www.alupa.cz/) a ohýbal a zkoušel až se to podařilo.
Dva hliníkové profily L jsme dal přes sebe, tak aby mi vznikl prostor pro gumové těsnění. Nejhorší bylo profily ohnout dle bočnice. Po instalaci profilů jsem se vrhl na samotné dveře. Slepil jsem jednotlivé žebra ke spodní a vrchní části rámu. Žebra jsem mezi sebou ještě pospojoval. Vše lepeno a šroubováno.
Rám zadních dveří je hotov a dokonce skvěle pasuje. Z vnitřní strany jsem opět nalepil pohledovou ohebnou překližku.
Dveře jsem přichytil do průběžného pantu a bylo nutné vyřešit otvírání. Opět pomohl firma ALU S.V s výběrem plynových vzpěr. Napoprvé jsme to neodhadl a koupil příliš silné. Bezproblémová výměna za slabší a povedlo se.
Zavírání jsem řešil běžnými kličkami, které se prodávají ke karavanům. Bohužel později nastal nepředvídaný problém a musel jsem zavírání ještě doplnit, ale o tom až příště.